Infrastructura rutieră este elementul central într-un sistem de transport rutier. Aceasta poate fi definită ca fiind alcătuită din facilităţile, serviciile şi instalaţiile de bază necesare pentru funcţionarea transportului pe autostrăzi, şosele şi străzi. Infrastructura rutieră este un domeniu vast şi include utilizarea terenului şi planificarea reţelei, (re)construcţia şi proiectarea secţiunilor de drum şi a intersecţiilor, semnalizarea şi marcajele, menţinerea şi, în egală măsură, proceduri de asigurare a calităţii cum ar fi auditurile, analizele de impact şi inspecţiile privind siguranţa.
Crearea și modernizarea infrastructurii rutiere locale și a sistemelor de alimentare cu apă și canalizare, constituie elemente de bază pentru comunitatea rurală. Acestea sunt necesare pentru a asigura condiții de sănătate, protecția mediului și, în general, condiții optime de trai.
Situația actuală a României indică faptul că este nevoie de dezvoltarea infrastructurii de bază şi servicii în zonele rurale. România, la nivelul anului 2011, dispunea de o rețea de drumuri comunale, cu o lungime de 31.639 km, din care 48.0% erau drumuri pietruite şi 29.0% drumuri de pământ (fiind de multe ori impracticabile în perioadele cu precipitaţii).
În comuna Parincea, există 38 km de drum județean, dintre care 24 km sunt asfaltați, iar 14 km sunt pietruiți. Potrivit datelor furnizate de Administrația Publică Locală, 37 km sunt în stare bună, iar 1 km din totalul lungimii necesită reabilitare.
De asemenea, comuna este străbătută de drumuri comunale, cu o lungime de 23 km, dintre care 6 km sunt asfaltați și sunt în stare bună, iar 17 km sunt pietruiți și necesită reabilitare.
Drumurile sătești și de exploatare au o lungime de 56 km și sunt pietruite în proporție de 70.0%. Pentru îmbunătățirea acestora este necesară reprofilarea și pietruirea întregii suprafețe.
Potrivit datelor furnizate de Primăria Parincea, pe teritoriul comunei nu există nici un drum național sau forestier.